Lover, forskrifter og rettleiarar frå staten legg føringar for tenestetilbodet i Kvinnherad kommunem. Staten peikar også på satsingsområder og kjem med råd og rettleiing til korleis Kvinnherad kan løyse dei utfordringane kommunen står ovanfor. Dette gjeld også samhandling mellom sektorar, tenester, faggrupper og mellom hjelpar og brukar.
Sentrale lover
Pasient- og brukarrettighetslova
Forskrifter
Ei forskrift vert som regel gitt av Kongen i statsråd, eit departement, eit kommunestyre eller eit fylkesting, alt etter kva den aktuelle lovheimelen avgjer.
Forskrifter må ha heimel i gyldig lov, og kan på same måte som lover ikkje gjevast tilbakeverkande kraft. Forskrifta må haldast innanfor lovheimelen og må ikkje vera i strid med andre lover; i så fall vil den ikkje kunne gjerast gjeldande. I tillegg må forskrifta kunngjerast for å ha rettsleg verknad (Jusleksikon.no)
Forskrift om rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver
Forskrift om kommunen si plikt til å syte for øyeblikkeleg hjelp døgntilbod
Rundskriv
Rundskriv er orienteringar frå departementet til berørte partar om tolkingar av lover og forskifter.
Meld st. 34 – Folkehelsemeldingen – God helse – felles ansvar
Meld.St.18 – Læring og felleskap
Rundskriv 05/2010 – Barn som pårørende
Helsedirektoratet – Barnespor for helsepersonell
Q- 16/2013 Forebyggende innsats for barn og unge
Samarbeid mellom barnevernstenester og psykiske helsetenester til barnets beste
Rettleiarar frå staten
Rettleiarar omtalar og beskriv eit fagområde på eit generelt og overordna nivå. Ein rettleiar kan innehalde ein eller fleire retningsliner for handtering av spesifikk problematikk innan eit fagområde.
Fra bekymring til handling, En veileder om tidlig intervensjon på rusområdet
Veileder om habilitering og rehabilitering, individuell plan og koordinator
Veileder om pårørende i helse- og omsorgstjenesten
Veileder for samarbeid mellom skole og barnevern
Til barnets beste – samarbeid mellom barnehagen og barnevernstjenesten
Veileder for samarbeid mellom NAV og barnevern
Sentrale kunnskapsrapportar:
NOU 2015:2 – Å høre til – Virkemidler for et trygt psykososialt skolemiljø